Skadad sötnos

Min älskade Bosse bus är ordentligt omplåstrad efter en olycka och besök hos veterinär. I onsdagskväll lekte Bosse med husse och pep till så det skar i hjärtat på mig. Vi vet inte om han fastnade eller krockade till men i alla fall så gick sporren (en klo som sitter ovanför tassen) av vid roten. Sporren gick inte av helt, men han hade så ont att man inte ens fick röra pälsen. Googlade på nätet att hålla det rent och uppsöka veterinär. Hela torsdag morgon försökte jag få tag på en veterinär-tid samtidigt som jag tog hand om en gnälling och mammig bebis. Fick en tid i Norrtälje klockan 15 och hem åkte vi 17.30. Som tur var så var det bara klon som var skadad så de sövde ner Bosse så de kunde få bort klon utan att skada pulpan som sitter i klon. Jag fick lära mig hur man plåstrade om tassen och hur man håller det rent, bandaget ska bytas varannan dag och får tas bort på onsdag!



En lite groggy, omplåstrad hjälte ♥
Han fick rött bandage, vilket är hans färg.  



ah stackars bosse, ge honom en kram ifran mig!!

2012-05-25 // 16:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback