Smakisar

Mammas stora kille!
Ville och jag var på vår första föräldragrupps-träff igår, härliga mammor och söta bebisar, jag riktigt längtar tills nästa träff. Ville var minst, de andra var 5 och 6 månader gamla.

Just den här träffen handlade om smakportioner. Jag fick jättefina råd angående Villes mat. Senaste två veckorna har jag tyckt att han varit väldigt kinkig och han verkar inte vara tillfredställd med den ersättning han får. Därför tyckte både BVC-sköterskan och mammorna att vi redan nu ska börja med smakisar för att han ska bli mer nöjd. Vi ska introducera gröt och om cirka 2 veckor ska vi även börja introducera potatis och andra rotsaker. Det känns underbart att få så fina råd, jag har tänkt på det innan, men inte vågat för att man inte "ska" ge något annat än bröstmjölk eller ersättning innan de är 6 månader. Men som Kajsa på BVC sa, alla barn är olika!!

Min lilla kille blev plötsligt så stor. ♥

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback