Barnmat för hela slanten!

Jag ska jobba lite i sommar, dels för att maken ska få vara pappaledig i samband med sin semester, dels för att tjäna lite extra pengar och dels för att spara på föräldradagarna. Det blir bara lite strödagar i veckorna och en del helgen, men det känns alldeles lagom för både mig och Ville tror jag. 
Men då gäller det att fylla upp frysen med mat och frukt-puréer så idag har jag minsann legat i.
Jag ser Ville endast hemlagad mat, för att jag tycker det känns bäst för mitt barn, andra gör som de själva vill. Detta blev det idag:

◊ Lax med potatis, morot och dill
◊ Kyckling, squash, äpple, ärtor
◊ Köttfärs med sötpotatis och timjan
◊ Kyckling, majs, ris, banan och curry (favorit!)


◊ Blåbär, hallon och mango
◊ Äpple, banan, kanelstång
◊ Mango och päron
◊ Äppelmos med kanel till gröten.

Hojta om ni vill veta mer om rätterna, så delar jag med mig recept!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback