Överfallen av en dobberman

Inte jag, utan min älskade lilla gosboll. Nämligen Bosse, vår hund. En av mina bästa kompisar är här på besök från Småland i några dagar och idag blev vi lite rastlösa och tyckte det skulle vara skönt att ta en promenad, vi var ute och gick i 1,5 timme, verkligen jätteskönt  Förutom incidenten. Vi var nämligen på väg hemåt och gick förbi ett hus där vi reagerade på att en hund skällde i en friggebod. Vi kommenterade till varandra att det lät konstigt och att hunden inte skällde när vi gick förbi där förut.
När vi hade gått en bit till blir vi överrumplade över att en dobberman kommer springande efter oss. Hunden attackerar min hund och biter honom i nacken, som tur är så har Bosse så tjock päls att han fick bara med en ordentlig hårtuva, ursäkta svordomen men fan i helvete för ägare som inte tar sitt ansvar!! Det kom en lönnfet kille lunkades och jag var fly förbannad och jättechockad fick det förklarat för mig att hans hund inte brukar bita... VADÅ INTE BRUKAR!! Han gjorde ju det nu och ägaren har inte en vett nog att be om ursäkt utan han får knapp tag på sin hund och tyckte det var bättre för oss att fortsätta gå! När vi fortsätte gå så forsade tårarna från chocken, min vän är dessutom hundrädd och det gjorde ju inte hennes rädsla lättare att handskas med direkt... 

Ska man inte kunna gå en vinterpromenad förbi ett hus utan att vara rädd för att bli överfallen av en hund?!
Vissa människor ska fan inte ha hund!



Min fina fina Bosse




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback